Wikia

Het gaat over mijn katten en katten die bij mij in de buurt wonen.

Hieronder zie je de kaft van HCIH.

9b865a47-6775-4379-aadb-c714ef31effc

PersonagelijstEdit

Nachtclan

Leider

Pluisster- is een rookgrijze pluizige kater.

Commandant

Nachtsprankel-is een zwarte poes met een zwarte borst.

Medicijnkat

Vlekvacht- is een zwart witte kater

Krijgers

Hagelpels- is een zwart witte kater met een geklitte vacht. Hij is oud.

Pluimstaart-Grijze kater met een pluimige staart en zwarte strepen.

Lapjesbes- mooie lapjespoes

Valkwind- bruine poes.

Lynxblad- roste poes.

Marterlicht- pluizige bruine poes.

Vlinderlinde- pluizige wit bruin gevlekte poes.

Duistervacht- zwarte kater.

Ochtendstorm- is een grijze kater met een bruine tint

Lichtgloed- is een lichtbruine poes

Cederglans- is een grijze kater

Stormceder- is een zwarte kater

Bliksemvleugel- is een grijze kater met een bliksemflits op zijn rug

Distelstaart- is een zilverkleurige kater

Doornpels- is een zwart grijze kater

Moederkatten

Bruinmist- is een grijze poes met een bruine tint. Moeder van Pluissters jongen: Zonnekit, Druppelkit en Spechtkit.

Roosvlek- is een lichtbruine poes. In verwachting van Duistervachts jongen.

Ijshart- is een witte poes. In verwachting van Cederglans jongen.

Kristalhelder- is een witte poes. Moeder van Stormceders jongen: Zeggekit, Moeraskit, Arendkit en Tulpkit

Hagelclan

Leider

Leliester

Commandant

Eenvlam

Medicijnkat

Duifbont

Krijgers

Sintelbont

Lappenroos

Dauwvoet

Lijstervogel

Jenevertak

Klitvacht

Sneeuwmos

Leerlingen

Zilverpoot

Kinkpoot

Kikkerpoot

Moederkatten

Brokkelbont

Duifpels

Echovlam

Nevelstorm

Oudsten

Eikstam

Havikvis

Lindewolk

Hemelclan

Leider

Beekster

Commandant

Vedertak

Medicijnkat

Varenbes

Krijgers

Vinkstaart

Moerasvlek

Moedigsprong

Scheurstap

Leerlingen

Sintelpoot

Klitpoot

Rafelpoot

Moederkat

Muisijzel

Oudsten

Renstaart

Reigervlek

Stormclan

Leider

Roestster

Commandant

Lichtoor

Medicijnkat

Libellevleugel

Krijgers

Leeuwenlinde

Lijstertulp

Tulpkei

Slangenrots

Klimopslang

Leerlingen

Pluimpoot

Pluispoot

Plonspoot

Moederkat

Sprongvlek

Oudsten

Springplons

Vissevacht

Hoofdstuk 1Edit

Duisterpoot en zijn zusjes waren nu al vijf manen leerling. Bruinmist zei tegen Pluisster: ze zijn al acht manen oud. Die van Lapjesbes zijn nog maar vijf manen. Rooskit, Distelkit en Ijskit kwamen de kraamkamer uitstormen. Rooskit sprong op Duisterpoot, Ijskit op Marterpoot, Distelkit op Lynxpoot. Bliksem-en Doornkit kwamen ook afstormen en Bliksemkit sprong op Valkpoot en Doornkit op Vlinderpoot. Ze waren al vijf manen. De leerlingen sloegen met ingetrokken nagels naar hen. Lapjesbes riep ze terug. De leerlingen likten hun vachten schoon. Ze trippelden terug naar hun hol maar hun mentoren riepen hen. Pluisster stond met de andere mentoren te spreken. Toen de leerlingen verschenen hielden ze op. Pluisster mauwde: ik, Duisterpoot, Vlekvacht en Marterpoot gaan jagen aan de Nachtbeek, Nachtsprankel, Valkpoot, Hagelpels en Lynxpoot jullie gaan naar de Hagelclangrens voor de markeringen en je mag ook een beetje jagen, Pluimstaart en Vlinderpoot jullie gaan jagen bij de Nachtboom. En vergeet niet kits, morgen is jullie beoordeling omdat jullie mentoren zeggen dat jullie er klaar voor zijn. Bruinmist, jij houdt de wacht. Oké. De katten vertrokken en Bruinmist ging op haar post staan. Ze ging binnen staan. Zo kon ze ook met Lapjesbes spreken. Lapjesbes liet haar kittens uit de kraamkamer. Rooskit en Ijskit vochten speels met elkaar terwijl Bliksemkit en Distelkit een wedstrijdje hielden van wie de beste jager was terwijl Doornkit met een klein muisje van op de hoop verse prooi zat te spelen.

Hoofdstuk 2Edit

De patrouilles kwamen terug, overladen van prooi. Valkpoot pakte vijf kleine muisjes van de hoop en een lijster en bracht ze naar Lapjesbes. Duisterpoot hinkte vanwege een paar doorns in zijn poot en Bruinmist rook dat Vlekvacht hem Ijsklauw en Roosbes gaf. Marterpoot moest het mos in het leerlingenhol verschonen en Lynxpoot van het krijgershol. Daarna zag ze ook dat Vlinderpoot aan het spelen was met de kittens van Lapjesbes. Bruinmist ging naar de kraamkamer en rolde zich op naast Lapjesbes. Ze sliep daar omdat Lapjesbes anders heel eenzaam was. Nachtsprankel was trots op haar vijf kleinkinderen. En morgen werden ze misschien krijger. Ze ging slapen en sloot haar ogen.

Hoofdstuk 3Edit

De mentoren volgden hun leerlingen. Ze jaagden goed. Vooral Vlinder-en Lynxpoot. Hagelpels en Pluimstaart gloeiden van trots toen ze terugkwamen in het kamp. Ze overlegden met de andere mentoren en kwamen tot het besluit dat ze allemaal krijger werden. Het was tijd voor hun ceremonie. Pluisster : Ik, Pluisster, leider van de Nachtclan, doe een beroep op mijn krijgervoorouders om op deze leerling neer te kijken. Hij heeft hard getraind om de werking van uw nobele krijgerscode te begrijpen en ik breng hem naar u als een krijger op zijn beurt. Duisterpoot, zweer jij altijd de krijgerscode te blijven volgen en je Clan verdedigen, met gevaar voor eigen leven? Duisterpoot: Dat zweer ik. Pluisster : Dan bij de krachten van de SterrenClan geef ik je je krijgersnaam . Duisterpoot, vanaf nu zal je bekend staan als Duistervacht . De SterrenClan eert je kracht en je geduld Duisterpoot. Duistervacht! Duistervacht! Pluisster : Ik, Pluisster, leider van de Nachtclan, doe een beroep op mijn krijgervoorouders om op deze leerling neer te kijken. Zij heeft hard getraind om de werking van uw nobele krijgerscode te begrijpen en ik breng haar naar u als een krijger op haar beurt. Lynxpoot, zweer jij altijd de krijgerscode te blijven volgen en je Clan verdedigen, met gevaar voor eigen leven? Lynxpoot : Dat zweer ik! Pluisster : Dan bij de krachten van de SterrenClan geef ik je je krijgersnaam . Lynxpoot, vanaf nu zal je bekend staan als Lynxblad . De SterrenClan eert je moed en je enthousiasme Lynxpoot. Ook moeten we Hagelpels bedanken voor zijn inzet voor deze leerling te trainen Lynxblad! Lynxblad! Pluisster : Ik, Pluisster, leider van de Nachtclan, doe een beroep op mijn krijgervoorouders om op deze leerling neer te kijken. Zij heeft hard getraind om de werking van uw nobele krijgerscode te begrijpen en ik breng haar naar u als een krijger op haar beurt. Valkpoot, zweer jij altijd de krijgerscode te blijven volgen en je Clan verdedigen, met gevaar voor eigen leven? Valkpoot : Dat zweer ik. Pluisster : Dan bij de krachten van de SterrenClan geef ik je je krijgersnaam . Valkpoot, vanaf nu zal je bekend staan als Valkwind . De SterrenClan eert je zelfvertrouwen en je vertrouwelijkheid Valkpoot. Ook moeten we Nachtsprankel bedanken. Pluisster : Ik, Pluisster, leider van de Nachtclan, doe een beroep op mijn krijgervoorouders om op deze leerling neer te kijken. Zij heeft hard getraind om de werking van uw nobele krijgerscode te begrijpen en ik breng haar naar u als een krijger op haar beurt. Marterpoot, zweer jij altijd de krijgerscode te blijven volgen en je Clan verdedigen, met gevaar voor eigen leven? Marterpoot : Dat zweer ik. Pluisster : Dan bij de krachten van de SterrenClan geef ik je je krijgersnaam . Marterpoot, vanaf nu zal je bekend staan als Marterlicht. De SterrenClan eert je kracht en je wijsheid Marterpoot. Ook moeten we Vlekvacht bedanken voor zijn inzet ondanks dat hij een medicijnkat is. Marterlicht! Marterlicht! Pluisster : Ik, Pluisster, leider van de Nachtclan, doe een beroep op mijn krijgervoorouders om op deze leerling neer te kijken. Zij heeft hard getraind om de werking van uw nobele krijgerscode te begrijpen en ik breng haar naar u als een krijger op haar beurt. Vlinderpoot, zweer jij altijd de krijgerscode te blijven volgen en je Clan verdedigen, met gevaar voor eigen leven? Vlinderpoot : Dat zweer ik. Pluisster : Dan bij de krachten van de SterrenClan geef ik je je krijgersnaam . Vlinderpoot, vanaf nu zal je bekend staan als Vlinderlinde . De SterrenClan eert je inzet en je vertrouwelijkheid Vlinderpoot. Ook moeten we Pluimstaart bedanken voor de inzet. Vlinderlinde! Vlinderlinde!

Hoofdstuk 4Edit

Bruinmist gloeide van trots. Ze ging haar kinderen feliciteren. Lapjesbes kwam ook een kijkje nemen en haar kittens natuurlijk ook. Ze wilden spelen met de nieuwe krijgers. Ze keken naar Pluisster en Nachtsprankel. Mag het? Ja hoor, het is niet omdat jullie krijgers zijn dat jullie niet meer mogen spelen. De kittens vlogen op de krijgers en ze rolden om en om. Rooskit op Duistervacht, Ijskit op Marterlicht, Distelkit op Lynxblad. Bliksemkit sprong op Valkwind en Doornkit op Vlinderlinde. Marterlicht en Duistervacht stopten toen Nachtsprankel en Pluimstaart hen riepen voor een jachtpatrouille.

Hoofdstuk 5Edit

De kinderen van Pluisster en Bruinmist zijn nu al een maand krijger en nu krijgen ze hun eigen leerling en binnenkort krijgen ze nog broertjes en/of zusjes. Het was tijd. Pluisster wenkte hen. De nieuwe krijgers keken verbaast en de kittens ook. Rozenkit, jij bent klaar om leerling te worden. Van nu af aan zal je bekent staan als Rozenpoot. Duistervacht, jij bent betrouwbaar en wijs, jij wordt de mentor van Rozenkit. Ijskit, jij bent klaar om leerling te worden. Van nu af aan zal je bekent staan als Ijspoot. Lynxblad, jij bent enthousiast en slim, jij wordt de mentor van Ijskit. Doornkit, jij bent klaar om leerling te worden. Van nu af aan zal je bekent staan als Doornpoot. Valkwind, jij bent betrouwbaar en geduldig, jij wordt de mentor van Doornkit. Distelkit, jij bent klaar om leerling te worden. Van nu af aan zal je bekent staan als Distelpoot. Marterlicht, jij bent moedig en wijs, jij wordt de mentor van Distelkit. Bliksemkit, jij bent klaar om leerling te worden. Van nu af aan zal je bekent staan als Bliksempoot. Vlinderlinde, jij bent betrouwbaar en zelfverzekerd, jij wordt de mentor van Bliksemkit. Rozenpoot! Ijspoot! Doornpoot! Distelpoot! Bliksempoot!

Hoofdstuk 6Edit

De kraamkamer was leeg maar het zou niet lang meer duren voordat Bruinmist er weer naar verhuisde. Pluimstaart kwam binnenstormen en vertelde tegen Pluisster: er zitten drie katers, één zwangere poes en een leerling aan de Nachtbeek. De gehele clan behalve Vlekvacht, Lapjesbes en Bruinmist gingen gaan kijken. Ze kwamen daar aan. De zwangere poes keek op. Zusje? Ben jij het? Kristalhelder? Nachtsprankel en de poes raakten elkaar neus aan. Wij zijn zusjes! Pluisster keek aandachtig naar de poes. De poes herkende hem. Pluis... Pluisster. Pluisster herkende de leerling meteen en besefte dat het gewoon een kleine poes was. Het was zijn zusje Lichtgloed! Lichgloed! Pluisster! Ze raakten elkaars neuzen aan. Nachtsprankel mompelde verdrietig en woedend: jullie waren dood, zei Springster. Nee, hij heeft ons verbannen. Wat! En wie zijn dat? Ken je hem niet meer? Het is Stormceder. En deze twee katers zijn onze kinderen. Ochtendstorm en Cederglans. Wat gaan jullie nu doen? En waarom zijn jullie hier? We komen Springster om vergiffenis vragen. Dat zal niet gaan. Hoezo? De Nachtclan is uitgeroeid. Wij zijn de nieuwe. Wij gaan met jullie mee. Met hoeveel zijn jullie? Niet veel. Ochtendstorm en Lynxblad wisselden een blik. De katten trippelden terug naar het kamp en Cederglans en IJspoot praatten met elkaar en Lynxblad met Ochtendstorm.

Hoofdstuk 7Edit

Geen zorgen Bruinmist. We hebben nog meer Nachtclanbloed meegebracht. Mijn zus, tante, haar partner en haar kinderen. Oef! O, die arme schaapjes! Riep Bruinmist. Hier, ze legde bij ieder een stukje verse prooi. Ze aten het gulzig op. Jullie worden voor een vierde maan op rust gezet. Jullie kunnen samen in het oudstenhol slapen. De katten knikten. Duistervacht en zijn zusjes kwamen kijken bij hun familie. Wie zijn dat? Vroeg Lichtgloed. Mijn zoon en dochters. En wie is de moeder? Pluisster riep Bruinmist. Bruinmist kwam aantrippelen. Verwachtten jullie nog meer kits? Ja, en jij ook. Pluisster mauwde: als je wilt Kristalhelder kan je ook al naar de kraamkamer gaan. De poes knikte. Ochtendstorm mauwde: wij slapen dan wel in het krijgershol. Oké. Maar, protesteerde Cederglans. Ik wil niet op rust gezet worden. Ik wil wel een beetje rust maar ik wil me ook nuttig kunnen maken. Oké dan. Jij, Lynxblad en Ijspoot gaan morgen op dageraadpatrouille. Lynxblad keek sip om zich heen. Terwijl haar leerling Ijspoot haast niet kon wachten. Ijspoot en Cederglans keken altijd verlegen naar elkaar. Terwijl Lynxblad naar Ochtendstorm keek. En ik? Vroeg Ochtendstorm. Jij gaat met Bruinmist, Lapjesbes, Duistervacht en Roospoot op Grenspatrouille. Lichtgloed, jij gaat met mij, Nachtsprankel, Valkwind en Doornpoot op jachtpatrouille. Zo kunnen jullie vandaag uitrusten. En voor vandaag mogen Marterlicht, Vlinderlinde, Bliksempoot en Distelpoot op vechttraining. Morgen gaan we naar de Grote Vergadering.

Hoofdstuk 8Edit

Marterlicht deed een beweging voor en de leerlingen deden hem na. Goed zo Bliksempoot! Je was erg snel! Bliksempoot keek trots. En Distelpoot, goed denkwerk! Kom we gaan terug naar het kamp. Bliksempoot wou net een kleine muis voor zichzelf nemen toen het water begon te gieten en het begon te bliksemen. Hij nam de muis en ging naar het leerlingenhol waar hij net nat kon worden. De andere leerlingen waren er ook. Hij sloot zijn ogen en viel in slaap. Hij droomde dat hij en een poes samen joegen ... het was Vlinderlinde! Hij had altijd al iets voor haar gevoelt. Maar hij wist niet of het wederzijds was. Hij werd gewekt door een zachte poot. Het was Vlinderlinde! Wat is er? Vroeg hij. Ik wil met jou naar de Nachtbeek. Oké. Hij stond voorzichtig op. De dageraadpatrouille zou zo dadelijk terugkeren. Ze slopen de openplek over en gingen door de doorntunnel. Ze gingen op weg naar de Nachtbeek. Vlinderlinde zei niets. Hij had een besloot genomen. Hij zou het haar vertellen. Ze kwamen bij de Nachtbeek en Vlinderlinde sprong in het water. Bliksempoot zag haar niet meer. Plotseling dook ze op en sleurde hem in het water. Ze stoeiden maar dan raakten ze elkaars neus aan. De eerste keer dat hij dat had gedaan was tijdens zijn Leerlingceremonie. Ze schrokken allebei. Eh... Ik wil je iets zeggen Bliksempoot. Ik vind je leuk. Bliksempoots mond viel open van verbazing. Hij zei: ik jou ook. Alleen durfde ik het niet te zeggen. Ik had vannacht een droom dat ik met jou aan het jagen was. Ik ook! Riep Bliksempoot. De Sterrenclan wil dat we samen zijn. Plotseling verscheen er een zilveren gestalte in het water en Vlinderlinde dook weg en wat later kwam ze weer boven met een zilveren glimmende vis. Ze doodde hem en legde hem op de oever. Kom, we gaan er nog wat vangen. Je voelt je bijna niet nat! Bliksempoot en Vlinderlinde vingen algauw meer vissen. Ze gingen terug en legden hun negen vissen op de hoop verse prooi. De anderen keken verbaast. Hoe hebben jullie dat gevangen? Vroeg Pluisster nieuwsgierig. Door onze dikke vachten kunnen we goed tegen het koude water. En we kunnen ook goed zwemmen en Lapjesbes kan het zeker goed met haar achterpoten. En haar kits zullen het ook goed kunnen! De clan keek geïnteresseerd. Dat is heel goed! Jullie twee hebben iets verdient! Bliksempoot, jij moet voor de rest van je leerlingentijd geen klusjes meer doen en Vlinderlinde, jij mag altijd als eerste eten en meer de leiding nemen bij patrouilles. Vlinderlinde! Bliksempoot!

Hoofdstuk 9Edit

Vlinderlinde, Bliksempoot, Marterlicht en Distelpoot gingen gaan jagen bij de beek. Vlinderlinde en Bliksempoot het voor en Distelpoot deed het na. Hij had de kracht van het water onderschat en hij werd meegesleurd. Marterlicht sprong achter hem aan. Ze keek vol angst en liefde naar hem. Hij keek naar haar met dezelfde blik. Bliksempoot en Vlinderlinde keken toe. Ze waren ook verliefd! Marterlicht keek toen naar haar poten. Ik dacht dat ik je voor altijd kwijt was. Stamelde ze. We houden van elkaar. Jullie houden ook van elkaar hé. Ja. We zijn bijna krijgers. Overmorgen worden we beoordeeld. En jullie zijn nu al 7 manen krijger! Ja dat klopt. Kom we gaan terug met onze vissen. Ze keerden terug en Pluisster keek blij. Toen ving hij de bezorgde blik van Marterlicht op en trippelde naar haar toe. Wat is er gebeurt? Ik was hem bijna kwijt pap. Wie? Distelpoot. Ik snap het al. Kom, we moeten naar de Vergadering. Pluisster riep: De kits van Lapjesbes, Lapjesbes, Bruinmist, Duistervacht en zijn zusjes en Pluimstaart en Nachtsprankel en Vlekvacht. De katten vertrokken. Ze kwamen aan bij de openplek. Ze begonnen met de Vergadering. Beekster begon met spreken: we hebben genoeg prooi en binnenkort krijgen we nieuwe leerlingen. Toen was het aan Roetster: Onze prooi is heel schaars en we hebben last van hevige wind. Toen was het aan Leliester en daarna aan Pluisster. Wij hebben 5 leerlingen die bijna krijger worden: Roospoot, Distelpoot, Doornpoot, Ijspoot en Bliksempoot. En we hebben een nieuwe manier van jagen uitgevonden! De clans leken geïnteresseerd. De vergadering was afgelopen maar de Hagelclan en de Nachtclan bleven nog even. Ze begroetten elkaar en Lelie- en Pluisster zaten te praten. Roospoot stond met een leerling van de Hagelclan te praten. Hij was best aardig. Duistervacht zag het en hij werd jaloers. Hij ging tussen beiden staan en zei tegen Roospoot: niks verraden over de clan. Ze knikte. De clans gingen uiteen en trippelden terug naar hun territorium. Roospoot kon haar ogen niet van Duistervacht af houden. Ze wenkte hem met haar staart en ze gingen een eindje bij hun clangenoten vandaan. Wat is er? Jij bent jaloers! Je was jaloers toen ik met die leerling stond te praten. Maar ik dacht dat je het allang doorhad dat ik jou wil. Duistervacht wou een sprongetje van plezier in de lucht maken. Ik voel dat ook voor jou. Maar ik wou je niet kwijt aan dat kleine katertje. Dat zal je ook niet want ik heb jou gekozen. Ze raakten elkaars neus aan en gingen achter hun clangenoten aan. Toen ze terug in het kamp kwamen wenkte Pluisster Roospoot, Duistervacht, Valkwind, Distelpoot, Marterlicht, Vlinderlinde, Doornpoot en Bliksempoot. Ze keken verbaast. Ze gingen naar zijn hol en hij begon te spreken: ik weet dat jullie van elkaar houden want dat is jullie lot. De Sterrenclan heeft me deze boodschap gegeven: De beste vriendinnen van de clan zullen meer worden omdat hun nageslacht zich met elkaar vermengt. Ze bedoelen Lapjesbes en Bruinmmist. En Ijspoot en Lynxblad dan? Zij zijn verliefd op Cederglans en Ochtendstorm. Ga nu maar gaan slapen.

Hoofdstuk 10Edit

Het was ochtend en morgen werden de leerlingen beoordeeld. Bruinmist was deze nacht nog bevallen van drie kittens. Zonnekit, Druppelkit en Spechtkit. Drie poesjes. Plotseling klonk er gekrijs uit de doorntunnel. Bliksempoot sprong overeinnd en zag dat Vlinderlinde werd achtervolgd door een grote groep Stormclankatten. Bliksempoot en zijn clangenoten gingen in de aanval. Vlinderlinde viel bloedend neer. Een bruine krijger liep op haar af. Het was Slangenrots. Hij was groot maar niet slim. Bliksempoot sprong op hem. Hij krabde zijn rug open en beet in zijn staart. Slangenrots probeerde hem af te schudden maar het lukte niet en Bliksempoot krabde zijn rug open. Het bloed spette in het rond en hij vluchtte weg. Bliksempoot ging meteen naar Vlinderlinde. Hij bracht haar naar Vlekvacht. Ze ging liggen en hij begon haar te behandelen. Hij liep weer naar buiten en stortte zich op Lijstertulp en daarna op Plonspoot. De Stormclankatten trokken zich terug. Pluisster ging op de rots staan en riep: Valkwind, Vlinderlinde, Duistervacht, Marterlicht en Lynxblad, hebben jullie leerlingen goed gevochten? Ja zeker! Dan worden ze nu meteen krijger! De leerlingen waren verbaast en opgewonden. lapjesbes likte ze en Pluimstaart keek trots. Pluisster: "Jullie hebben vandaag grote dapperheid getoond. Pluisster: "Ik, Pluisster, leider van de Nachtclan, doe een beroep op mijn krijgervoorvaderen om op deze vijf leerlingen neer te kijken. Zij hebben hard getraind om de werking van uw nobele krijgscode te begrijpen, en ik beveel hen nu, op hun beurt, aan als krijgers. Roospoot, Ijspoot, Bliksempoot, Distelpoot en Doornpoot, zweren jullie dat jullie de krijgscode in ere zullen houden en deze Clan zullen verdedigen en beschermen met gevaar voor eigen leven?" Roospoot, Ijspoot, Bliksempoot, Distelpoot en Doornpoot: "Dat zweer ik." Pluisster: "Dan geef ik jullie nu uit naam van de SterrenClan jullie krijgersnaam. Roospoot, van nu af aan zul jij bekend staan als Roosvlek. De SterrenClan eert je moed en je wijsheid, en wij heten je welkom als volwaardig krijger van de Nachtclan. Ijspoot, vanaf dit ogenblik zal jij bekend staan als Ijshart. De SterrenClan eert je wijsheid en je kracht, en wij heten je welkom als volwaardig krijger van de Nachtclan. Distelpoot, van nu af aan zal jij bekend staan als Distelstaart. De Sterrenclan eert je bedachtzaamheid en je zelfvertrouwen. Doornpoot, van nu af aan zal jij bekend staan als Doornpels. De Sterrenclan eert je moed en je kracht. Bliksempoot, jij hebt hard gevochten. Daarom zul jij bekend staan als Bliksemvleugel. De Sterrenclan eert je kracht. Iedereen: "Roosvlek! Ijshart! Distelstaart! Doornpels! Bliksemvleugel!"

Hoofdstuk 11Edit

Kristalhelder was bevalen van vier kittens. Tulp, Zegge, Arend- en Moeraskit. Vier poesjes. De kittens van Bruinmist waren al twee dagen. Er waren nu geen leerlingen meer. Die zouden er pas zijn over 6 manen. Roosvlek en haar broertjes en zusje hadden het kamp bewaakt. Ze gingen naar het krijgershol om te slapen. Bliksemvleugel ging naast Vlinderlinde liggen, Distelstaart naast Marterlicht, Roosvlek naast Duistervacht, Doornpels naast Valkwind en Lynxblad en Ijshart lagen bij Ochtendstorm en Cederglans. Ze vielen meteen in slaap. Duistervacht hief zijn kop op en zag Roosvlek naast hem liggen. Hij legde zijn kop op haar rug en begon weer te slapen. Nachtsprankel stond op en bracht de vijf nieuwe krijgers elk een stuk verse prooi. Ze aten het gulzig op en gleden weer in slaap met een gevulde maag. Roosvlek droomde dat ze samen met Duistervacht aan het vechten was tegen de Stormclan en dat ze een krijger wegjoeg. Roosvlek werd wakker. Het was al bijna zonhoog. Alleen zij en haar zus en broertjes waren er nog.

Hoofdstuk 12Edit

Er was weeral een maan voorbij en de Nachtclan was op pad naar de Grote Vergadering. Pluisster was bijna niet meegegaan omdat Druppelkit groenhoest heeft. Vlekvacht is wel thuisgebleven voor haar. Ze kwamen bij de openplek en Pluisster nam meteen het woord. We hebben goed nieuws en slecht nieuws en een vraag. De katten van de Nachtclan keken vijandig naar de katten van de Stormclan. Het slechte nieuws is dat we met groenhoest zitten bij mijn dochter Druppelkit. Het goede nieuws: we hebben weeral vijf nieuwe krijgers. Roosvlek, Ijshart, Distelstaart, Bliksemvleugel en Doornpels. En de vraag is: Roetster, waarom heb je ons aangevallen!? Omdat we bijna geen prooi meer hebben. We hadden meer territorium nodig! Maar daarom moet je nog niet vechten! Jij kan prima jagen. Roetster antwoordde: je hebt gelijk, we hebben onnodig bloed vergoten. Roetster keek naar zijn poten. De andere leiders hadden gesproken en de Vergadering was afgelopen. Rossvlek sloot de rij. Ze struikelde over een boomwortel en ze voelde zich zwaarder. Ze ging morgen bij Vlekvacht ook al wist ze wat er was. Ze verwachtte kittens van Duistervacht. Toen ze aankwamen ging ze naar het hol van de medicijnkat. Ze riep hem en ze ging liggen. Hij kwam af. Wat is er? Ik denk dat ik kits verwacht. Hmm...Laat me je eens bekijken. Ja! Je verwacht kits over ongeveer een maan. Je moet al naar de kraamkamer. Ik ga het wel nog niet aan Duistervacht vertellen ik wil het hem morgen zeggen. Ijshart kwam binnenstrompelen. Ik verwacht kit van Cederglans. Laat mij eens kijken. Ja, jullie bevallen allebei binnen een maan. De poezen gingen naar het hol van Pluisster en vroegen of ze morgen met de twee katers op patrouille mochten. Ze gingen naar het krijgershol en gingen slapen. Hun partners keken op. Rozenvlek mauwde tegen hen: morgen gaan we met z'n vieren op patrouille. Ze ging liggen en sloot haar ogen.

Hoofdstuk 13Edit

Ze waren in het bos. De poezen wenkten de katers met hun staart. Ze gingen liggen. Ze zeiden tegelijk: wij verwachten kittens. De katers keken elkaar eerst verbaast en daarna blij aan. Ze raakten elk de neus van hun partner. Voor wanneer? Binnen een maan. We moeten al naar de kraamkamer. En wij houden de wacht. Ze kwamen weer terug in het kamp en de katers gloeiden van trots. Bliksemvleugel begreep het niet. Maar toen zag hij dat zijn zusjes naar de kraamkamer stapten. Hij vroeg meteen bezorgd aan Vlinderlinde: Verwacht jij er ook? Nee, nog niet. Druppelkit kwam het medicijnhol uit dartelen. Ze was genezen! Haar ouders kwamen op haar afstormen. Hij ging gaan kijken bij zijn zusjes. Ze lichtten hun kop op. Gefeliciteerd, mauwde hij. Bedankt. Voor wanneer is het? Binnen een maan. Een maan?! Ja. Van wanneer wisten jullie het? Gisteren. Bliksemvleugel slaakte een kreet van angst toen iets zijn staart vastpakte. Het was Zonnekit. Bruinmist kwam binnen en haalde haar dochter van zijn staart. Sorry Bliksemvleugel. Het geeft niet hoor ik ... Je was je doodgeschrokken, grapten zijn zussen. Jaja het is al goed. Hoe is het met jou en Vlinderlinde? Heel goed. Verwacht ze ook kits? Nee.

VolgendeEdit

Lees het vervolg.

Dassenpels/Nieuw