Wikia

PROLOOG
Met een paar angstige huiveringen zat Nachtklauw gevangen in een donkere plek. Hij wou wegrennen. Maar het leek alsof de natte aarde dat over hem heen vloedde hem vastgreep. Hij wou schreeuwen maar zijn keel werd dichtgeknepen. Hij kon alleen maar smakken naar adem. In de verte hoorde hij twee honden huilen en het leek alsof ze achter hem aan kwamen...steeds dichterbij. Nachtklauw deed zijn oren angstig naar achter. Hij voelde hun tanden. Een zilvere gedaante viel de honden aan. Op een gegeven moment lagen de honden doodstil. De poes herkende Nachtklauw niet. Maar ze zag er betrouwbaar uit...ze leek op Bloemstaart. Maar Bloemstaart het geen strepen.
>"Hallo, Nachtklauw" zei de zilveren gedaante.
>"Wie ben jij? Ken ik jou?" Nachtklauw zei het zelfverzekerd en verward maar ook bang.
>"Helaas niet, ik ben Droomvacht. Ik was Commandant van de RivierClan. Bloemstaart is mijn dochter" Haar stem klonk scherp maar haar ogen verraadden haar verdriet.
>"Dus was Rooderik je partner?!" vroeg Nachtklauw vol ongeloof
>"Hiervoor kom ik niet, Nachtklauw!" sisde de poes. Haar ogen leken wel van saffier. "Er dreigt gevaar. Een nachtegaal zal het kamp verwoeste met maar 1 klauw. En een bloem en de nacht zullen samenvoegen. Onthoud dit Nachtklauw. Iemand zou de nacht moeten redden...