Wikia

Lelykit zij weet sneeuwkit al dat hij leerling mag worden, ik ga hem meteen zoeken. Opeens voelde loofkit een por in haar zei. Ze draaide zich om en zag hazelpoot de oudere zus van lelykit. Hoi hazelpoot, ben je al klaar met je leerling taken? Vroeg loofkit. ik wou dat zo was maar ik moet nog een vervelende teek op streepstaarts staart weghalen. Nou succes zei bloessemkit.

opeens rende er een kat door de doorntunnel het kamp binnen. Eikenblad!!! Hij sprong op de grasheuvel, waar Ijzelster normaal een clanvergadering leidde. Ijzelster kwam naar hem toe. Wat is er vroeg ze kalm. Ik kwam net terug van het jagen en toen vond ik dit kleintje. Sneeuwkit!!! gilde zilverstaart, terwijl ze naar hem toe rende. Ze keek eikenblad dankbaar aan en pakte sneeuwkit op daarna excuseerde ze zich en liep toen de kraamkamer in. Nou nu dit is afgehandeld wil ik nog even een ceremonie houden. Lelykit, Bloessemkit en Loofkit kom even hier. Het word tijd dat jullie Leerling worden. Maar dat had sneeuwkit gehoord ook al zat hij in de kraamkamer. Ik mag toch ook wel leerling worden vroeg hij. Ja dat is wel de bedoeling maar ik dacht dat je nog moest rusten, antwoordde Ijzelster. Nee dat hoeft niet hoor piepte sneeuwkit. Vooruit kom jij ook maar hier. Ze sprak wat woorden voor de sterrenclan en gaf hun toen hun nieuwe namen. Lelypoot, sneeuwpoot, loofpoot en bloessempoot. De nieuwe leerlingen likten blij ijzelsters schouder. Plotseling rende zilverstaart de kraamkamer uit. Boos ging ze naar sneeuwkit toe en gaf hem een tik. En ze zei ook...sneeuwkit!!! vanaf nu loop je niet meer weg, begrepen???!!! Ik ben nu sneeuwpoot zei sneeuwpoot. Zilverstaart keek alle clankatten aan en toen die allemaal knikten keek ze hem trots aan. En alle clankatten riepen de namen van de nieuwe leerlingen.